Global Pazarlarda Başarı İçin Turquality Araştırmaları
Turquality programı kapsamında dünyanın 150'den fazla ülkesinde marka ve pazar araştırmaları gerçekleştiren AGS Global'in kurucusu Ahmet Güler, global pazarlarda başarılı olmanın önündeki engelleri ve bu engelleri aşmakta Turquality araştırmalarının rolünü değerlendirdi.
Türkiye'nin markalarının uluslararası arenada rekabet gücünü artırma hedefiyle yola çıkan Turquality programı kapsamında dünyanın 150'den fazla ülkesinde marka ve pazar araştırmaları gerçekleştiren AGS Global'in kurucusu Ahmet Güler, global pazarlarda başarılı olmanın önündeki engelleri ve bu engelleri aşmakta Turquality pazar araştırmalarının rolünü değerlendirdi.
Ahmet Güler, "Global pazarlarda markalaşarak başarılı olmanın sırrı, Turquality ve bu kapsamda yürütülen marka ve pazar araştırmalarından geçiyor. Turquality, sadece bir destek programı olmanın ötesinde, şirketlerin uluslararası sahada kalıcı birer oyuncu ve marka olmasını sağlayan bütüncül bir sistem." dedi.
Türk markalarının Süper Ligi niteliğindeki Turquality'nin ruhunun, şirketlerin marka değerini artıracak stratejik hamlelerle desteklenmesi olduğunu belirten Güler, "Uluslararası pazarlara açılırken, rekabet çok daha yoğun ve dinamik bir hale geliyor. Bu noktada, pazarın özelliklerini anlamak ve markanın bu pazarda nerede durması gerektiğini çözmek kritik bir rol oynuyor. Turquality, tam da bu ihtiyacı karşılayarak şirketlere pazar ve markalaşma odaklı bir yol haritası sunuyor." ifadelerini kullandı.
Kilogram Başına 7,5 Dolar, İhracatın Yüzde 15’inin Lokomotifi
2024 verileri henüz netleşmemekle birlikte, ilk bulgulara göre Turquality kapsamındaki firmaların Türkiye’nin toplam ihracatındaki payının yaklaşık %15’lere, ihracatlarının ise kilogram başına Türkiye ortalamasının çok üstüne çıkarak 7,5 dolar seviyesine yükseldiğini belirten Güler, 2025 yılında yeni 61 şirket ve 63 markayla birlikte toplamda 355 şirketin 380 markasını destekleneceği Turquality kapsamındaki teşviklerin %30 oranında arttığını da ekledi. Güler, ayrıca 2024’ün yıldızlarının sağlık turizmi, yenilenebilir enerji ve gıda olduğunu ifade ederken, Turquality’nin 2025 yılında daha fazla dijital ve yeşil dönüşüme odaklanacağının ve yeni markaları dünya pazarlarına hediye edeceğinin altını çizdi.
AGS Global olarak, aralarında aşırı gelişmiş ya da ihracat yapmanın oldukça zor olduğu 150'den fazla ülkede yürüttükleri detaylı pazar araştırmalarıyla, şirketlere uluslararası pazarlarda derinlemesine bir analiz sunduklarını belirten Ahmet Güler, "Bir pazara girmeden önce o pazarın özelliklerini, tüketici davranışlarını, sektörün mevcut durumunu ve rekabet çevresini analiz etmek gerekiyor. Ancak bu verilerle stratejik kararlar alabilir ve her bir hedef pazarda markanızın kalıcılığını sağlayabilirsiniz." diye konuştu.
Güler, sözlerini şu şekilde sürdürdü: "Turquality kapsamında yapılan marka ve pazar araştırmaları, sadece bir markanın potansiyelini değil, aynı zamanda o pazarın markaya sunduğu fırsatları da ortaya koyuyor. Yaptığımız araştırmalar, şirketlerin stratejik hedeflerini destekleyecek şekilde tasarlanıyor ve karar alıcılara çözüm odaklı bir bakış sunuyor."
"Global Pazarlarda Kalıcı Olmanın Formülü"
Ahmet Güler, uluslararası pazarlarda başarının formülünü ise şu şekilde özetledi: "Marka ve pazar araştırmalarını etkin bir şekilde yürütürken aynı zamanda bu bilgilerle uyumlu stratejik hedefler belirlemek çok önemli. Turquality programı, şirketlerin bu hedeflere ulaşması için gerekli altyapıyı ve desteği sunuyor. Biz de AGS Global olarak bu süreci en etkin şekilde yönetmeleri için şirketlere rehberlik ediyoruz."
AGS Global'in uluslararası başarı hikayelerinden örnekler de veren Güler, gıda kategorisinde lider bir Türk markasının Turquality sürecine hazırlanmasında çok ülkeli araştırma projelerinin oynadığı güçlü rolü anlatarak, "Doğru veri, doğru analiz ve doğru stratejiyle bir pazarda fark yaratmak mümkün. Turquality, bu şürecin merkezinde yer alıyor ve şirketlere uluslararası rekabet avantajı sağlıyor." dedi.
2025, İhracatta Turquality Odaklı Dönüşüm Yılı Olacak
“Türk markaları, son yıllarda birçok kıtada, farklı kültürlere sahip hedef pazarlarda anlamlı paylar elde etti. Üstelik, markalaştığı ve müşteri sadakati elde ettiği noktada maliyet engeline de takılmadı. Bu süreçte en önemli itici güç ise Türk markalarının süper ligi Turquality programı oldu” diyen AGS Global Kurucusu Ahmet Güler, "AGS Global olarak bizim amacımız, Türk şirketlerinin global arenada sürdürülebilir başarı elde etmesini sağlamak ve bu yolda yanlarında yer almak. Turquality pazar araştırmaları, bu başarıya giden yolun en kıymetli yapı taşlarından biri." diyerek sözlerini tamamladı.
Basın Yansımaları İçin:
📌 Para Dergisi: https://www.paradergi.com.tr/dunya/2025/01/28/turk-markalari-dunya-sahnesinde-yukseliyor
📌 Analiz Gazetesi: https://www.analizgazetesi.com.tr/haber/turk-markalari-global-arenada-gucleniyor-7841/
AGS Global'in Turquality Araştırma Çözümleri Nelerdir?
Görüldüğü üzere Turquality programı, Türk firmalarının küresel markalaşma yolculuğunda en önemli müttefiklerinden biridir. Bu eşsiz markalaşma programın sunduğu teşvik ve desteklerden faydalanmak, firmaların global pazarda başarıya ulaşmaları için önemli bir adım olacaktır.
Bütünleşik bir yaklaşımla , Türk markalarının küresel rekabette daha ileri bir noktaya taşınmasında katalizör görevi görecek olan Turquality programını ilk günden bu yana bir "markalaşma okulu" olarak görmekteyiz. Teşviklerin ötesinde Türk firmalarının global ölçekte söz sahibi olabilmesi için gerekli altyapının sağlanması ve bilgi birikimi oluşturulması için destek sunulması, programa dahil olmak isteyen "yıldız firmalar" için paha biçilemez faydalar sağlayacaktır.
Bu faydalardan biri de pazar araştırma raporları sayesinde pazardaki fırsatlara ve hedef kitlenin gerçek içgörülerine ulaşmaktır. Bu doğrultuda, global pazar araştırmaları, pazar istihbaratının en önemli bileşeni konumundadır. B2C ya da B2B, ürün ya da hizmet fark etmeksizin markalar, programın talep ettiği "araştırma yaptırma kültürüne sahip firma" nosyonuna yönelik aksiyon almaktadır.
AGS Global olarak Turquality ve E-Turquality Pazar Araştırmalarımız kapsamında sunduğumuz dış çevre analizleri ve saha çalışmaları aracılığıyla, markalarımız hedef pazarda aşağıdaki sorulara cevap buluyoruz:
- Makro-ekonomik ve demografik faktörler
- Hedef pazarda ürün/hizmet bazlı talep ve büyüme projeksiyonu
- Hedef kitlenin profili
- Satış ve dağıtım kanalı yapıları
- Dış ticaret kompozisyonu
- Rakipler ve rekabetçi peyzaj
- Pazardaki teknolojik seviye
- Trendler
- Fiyatlama ve kârlılık
- Pazarı genişleten faktörler ve bariyerler
- Pazara giriş belgeleri
- İşbirliği kuruluşları
- Fuarlar ve diğer etkinlikler
- Marka sağlığı: bilinirlik, memnuniyet, algı, imaj, tavsiye
AGSSuperLeague: Turquality Pazar Araştırmaları ile Turquality ve E-Turquality programlarına araştırmanın ve içgörünün gücüyle dahil olun. Hedef pazarınızda markalaşarak, pazar payınızı artırın.