Bilgi Talep Formu

İndirime İnanmıyoruz, Alışverişsiz de Kalmıyoruz

Türkiye, tüm dünyayla eş zamanlı olarak indirim kampanyalarıyla dolu bir Kasım ayını geride bıraktı. 1-3 Aralık 2023 tarihleri arasında 864 kişinin katıldığı araştırmamız hem toplumun Kasım ayı indirimlerine yaklaşımına hem de kategori bazlı fiyat trendlerine odaklanıyor.
blog image

Türkiye, tüm dünyayla eş zamanlı olarak Muhteşem Cuma, Efsane Kasım gibi indirim kampanyalarıyla dolu bir ayı geride bıraktı. Önceleri Kasım’ın son haftasıyla sınırlı kalan bu kampanyalar artık Kasım ayının tamamına yayılmış durumda. Bağımsız pazar ve kamuoyu araştırma şirketi AGS Global’in gerçekleştirdiği araştırma hem toplumun Kasım ayı indirimlerine yaklaşımına hem de kategori bazlı fiyat trendlerine odaklanıyor.

Katılımcıların 3’te 2’si İndirim Furyasına Katıldı

1-3 Aralık 2023 tarihleri arasında 864 kişinin katıldığı araştırmanın katılımcılarının üçte ikisi (%65,7) Kasım ayı indirimi kapsamında alışveriş yaptığını belirtirken, %34,3’ü ise bu Kasım ayı indirimlerinden faydalanmadığını ifade ediyor. Diğer yandan, Kasım ayında indirim kapsamında alışveriş yapanların yarısından fazlası (%56,3) online mecrayı tercih ettiğini belirtirken, sepetini hem online hem fiziksel mecralardan dolduranların oranı ise %40,8.

Alışveriş Sepetinde İhtiyaçlar Var

Kasım ayı indirimlerinden faydalanan her 10 katılımcıdan 9’u (%91,6) sadece ihtiyacı olan şeyleri aldığını söylemekte olup, bu yıla enflasyon damga  vurmuş gibi gözüküyor. “İhtiyacım olmayan şeyleri de aldım” diyenlerin oranı ise %8,4.

Katılımcılara en çok alışveriş yaptıkları kategoriler çoklu cevap ışığında sorulduğunda ise “kişisel bakım” (%67,6) her 3 Kasım furyasından yararlanan alışverişçinin listesinde ilk sırada yer alırken, onu giyim, ayakkabı ve aksesuar (%62) ile tüketici elektroniği (%42,3) izliyor. Bu kategoride gıda cevabını  verenlerin oranı %16,9 ile sınırlı kalırken, ev bakım ürünleri alanların oranı ise %14,1. Kasım ayında en az indirimlerinden faydalanılan kategori ise tiyatrodan kitaba birçok ürün ya da hizmeti içeren eğlence-kültür (%4,2).

İndirime İnanmıyoruz, Alışverişsiz de Kalmıyoruz

Kasım ayı kampanyalarına ilgi göstermeyen her 10 kişiden 6’sının en temel gerekçesi “indirimlere inanmamak” olurken, “ihtiyacı olmayanların” oranı ise %35,1. Fiyatları uygun bulmayanlar (%16,2), bütçesi yetmetenler (%10,8) ve aradığı ürünü bulamayanlar ise %2,7.

Kasım ayı indirimlerinin genel algısı tüm katılımcılara sorulduğunda ise %57,4’ü Kasım kampanyalarının gerçek anlamda indirimi yansıtmadığını ifade ederken, kararsızların oranı %20,4 oldu. Kasım kampanyalarını inandırıcı bulanlar ise %22,2 ile sınırlı kaldı.

İndirimin Yıldızları, Giyim ve Kozmetik Oldu

Araştırma kapsamında online veri toplama şirketi SenkronData işbirliğiyle gerçekleştirilen özel çalışmada ise on binlerce ürün pazaryerlerinden ve marka web sitelerinden taranarak önceki aya göre fiyat trendleri incelendi ve böylece Kasım indirimlerinin gerçek bir indirimi yansıtıp yansıtmadığı analiz edildi. Buna göre Kasım boyunca fiyatı en çok inen ürünler t-shirt (%29,1) ve sweatshirt (%26,8) gibi giyim eşyaları olurken, onu kozmetik (%21,9) izledi. Aksesuarlar (%19,9) ve pantolon-şortlar (%16,4) buna eklendiğinde fiyatı Ekim ayına göre ortalamada en çok inen ürünler moda ürünleri oldu.

Aynı analiz kapsamında fiyatı önceki aya göre sabit kalan ürünler ise sırasıyla telefon, beyaz eşya ve ankastre, smart home ürünleri, bisküvi ve çikolata ile soslar oldu.

Araştırma sonuçlarını kamuoyu için değerlendiren AGS Global Kurucusu ve CEO’su Ahmet Güler, araştırmada madalyonun iki yüzüne baktıklarını vurguladı. Güler, “Bir yanda tüketicilerin Kasım ayı indirimlerine yaklaşımına odaklandık. Diğer yandan ise partnerimizle birlikte hangi ürünlerin gerçekten indirime tabi tutulduğunu gerçek zamanlı fiyat trend analizi ile takip ettik. Bu yıl enflasyonist baskının da etkisiyle “indirimlerin gerçekliğine” ilişkin şüpheci algının güçlendiğini gördük” dedi ve sözlerini şöyle tamamladı: “Diğer yandan, tüketiciler olarak indirime inanmadık ancak alışverişsiz de kalmadık. Araştırma markalar için enflasyonist ortamda hem tüketiciye karşı samimi olmanın hem de dinamik fiyatlamanın önemini bir kez daha hatırlattı”.

 

RAPORUN TAMAMINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYINIZ..

 

Araştırmanın Basın Yansımaları İçin:

📌 NTV: https://www.youtube.com/watch?v=MURna2ppyik

📌 EkoTürk TV: https://youtube.com/watch?v=1btB3o8vuf0

📌 ST Endüstri Radyo: http://www.agsglobal.com.tr/TR/Medya/beyazlarin-enflasyonla-mucadelesini-konustuk

📌 Yeni Akit: https://www.yeniakit.com.tr/haber/ihtiyaclari-olmasa-da-aliyorlar-indirime-inanmiyoruz-almadan-yapamiyoruz-1810472.html

📌 Yeni Mesaj: https://www.yenimesaj.com.tr/sadece-ihtiyaclar-icin-alisveris-yaptik-H1509281.htm

 

 

AGSSocial: Sosyo-Ekonomik Araştırmalar ile paydaşlarımız için en net, gerçek ve güvenilir verileri, güçlü içgörüler eşliğinde sunuyor, hızla dönüşen toplumsal beklenti ve taleplere kulak vermenizi sağlıyoruz. 

Resim Galerisi

Markalar Yeşil İhracatla Büyüyecek

01 Ağustos 2024 | BÜLTEN

Flash Haber'de İşin Seyri'ne Konuk Olduk

25 Eylül 2023 | BASINDA AGS

Gençlik: Algılar ve Ötesi

02 Aralık 2020 | BLOG

TVNET "Makroskop" Programına Konuk Olduk

30 Mayıs 2020 | BASINDA AGS

17. MÜSİAD Expo'da Yerimizi Aldık

25 Kasım 2018 | BÜLTEN

İş Dünyası ABD'ye Güvenmiyor

06 Şubat 2018 | BÜLTEN

AGS Global, TÜAD Ailesine Katıldı

01 Aralık 2017 | BÜLTEN

Bir Öykü.. AGS Global

05 Ekim 2011 | BLOG

Hedefe ulaşmanız için sizinle çalışmaya hazırız