Estetik Cerrahide Güvenin Küresel Kodları
Lider estetik cerrahi markası için 5 dev pazarda "hasta karar süreçlerini" analiz ettik. Kültürel güzellik kodlarını ve sağlık sistemindeki fırsat pencerelerini veriye döktük.
"Güzellik görecelidir, ancak hasta güveni evrensel bir matematiktir."
Sağlık turizmi, sadece tıbbi bir operasyon değil, sınır ötesi bir güven yönetimi sürecidir. Bir Amerikalının "Hollywood Smile" beklentisi ile bir Fransız'ın "doğal görünüm" arayışı taban tabana zıttır. Dijital rekabetin en yoğun olduğu bu alanda, hastayı ikna etmek; sadece "öncesi-sonrası" fotoğraflarıyla değil, o ülkenin kültürel estetik algısını ve sağlık sistemindeki açıkları (bekleme süreleri, maliyetler) doğru analiz etmekle mümkündür.
Sorun Neydi?
Türkiye’nin önde gelen bir estetik cerrahi kliniği, 5 farklı Batı ülkesinden hasta akışını Turquality kapsamında artırmak istiyordu. Ancak dijital reklamlardaki dönüşüm oranları düşüktü. O hâlde cevaplanması gereken sorular vardı;
-
Alman hastalar için "sertifikasyon ve sigorta" mı, yoksa "lüks otel" mi daha önemliydi?
-
İngiltere'deki NHS bekleme süreleri, pazarlama dilinde nasıl bir kaldıraca dönüştürülmeliydi?
-
Amerikalı hastanın "uzun uçuş" bariyerini aşmasını sağlayan motivasyon neydi?
Klinik, her ülkeye aynı mesajı vererek bütçesini verimsiz kullanıyordu.
AGS Global Çözümü
AGS Global olarak, "Hasta Yolculuğu (Patient Journey)" haritasını 5 ülke için ayrı ayrı çıkardık. Her ülkenin "güzellik ideallerini" belirledik (Örn: Hollanda'da minimalizm, ABD'de belirgin değişim). Sahadaki görüşmelerle, hastaların karar vermesini engelleyen "korku faktörlerini" (ameliyat sonrası komplikasyon takibi vb.) tespit ettik.
Özetle 5 gelişmiş sağlık turizmi pazarında estetik cerrahi hastalarının "karar şifrelerini" çözdük. Müşterimiz artık her ülkeye kendi dilinde ve kendi derdine derman olacak stratejiyle gidiyor.
Kısacası; AGS Global, 150+ ülkede hem B2B hem de B2C düzlemde Turquality kapsamında araştırma yapabilme kapasitesiyle global markaların büyüme hikâyelerine rehberlik ediyor.
Siz de sağlık turizminde rotanızı "sezgilerle" değil, AGS Global’in sahadan topladığı "içgörülerle" çizin. Sağlık ihracatında veriyle büyüyün!
AGSSuperleague: Turquality Pazar Araştırmaları ile Turquality ve E-Turquality programlarına araştırmanın ve içgörünün gücüyle dahil olun. Hedef pazarınızda markalaşarak, pazar payınızı artırın.ile erken davranarak hedef pazarınızdaki potansiyelinizi daha iyi anlayabilir, fırsatlara odaklanabilir, pazar payınızı artırarak rakiplerinizi geride bırakabilirsiniz.