Bilgi Talep Formu

Donmuş Hamur İşinde Küresel Lezzet Testi

Türkiye'den dünyaya seslenen donuk hamur işi üreticisi markamız için ABD, İngiltere ve Fransa'da soğutuculardan fırınlara uzun bir yolculuğun içine girdik! Yerel damak tadını ve operasyonel beklentileri çözen veriye dayalı stratejimizle, müşterimizi eşsiz içgörülerle buluşturduk.
blog image

Donuk gıda pazarı, modern yaşamın hızıyla birlikte büyürken, "lezzet" ve "tazelik" algısı en büyük sınavını vermektedir. Özellikle Fransa gibi bir gastronomi devine, ABD gibi bir kolaylık (convenience) merkezine ve İngiltere gibi "bake-off" (yerinde pişirme) kültürünün yaygın olduğu pazarlara aynı ürünü satmak imkansızdır. Başarı, damak tadını yerelleştirmekten ve soğuk zincir operasyonunu kusursuzlaştırmaktan geçer.

Sorun Neydi?

Donuk hamur işi üreticisi müşterimiz, Turquality yolculuğu kapsamında dünyanın en büyük ama aynı zamanda en zorlu 3 dondurulmuş gıda pazarında (ABD, B. Krallık, Fransa) büyümek istiyordu. Ancak öncelikle yanıtlanması gereken sorular vardı:

  • Hamur işiyle övünen Fransızlara, Türkiye'den gelen bu ürünleri kabul ettirmek mümkün müydü? (Taste barrier)

  • ABD gibi "extravaganza" pazarında porsiyon büyüklükleri ne olmalıydı?

  • İngiltere'deki Horeca (Otel, Restoran, Kafe) kanalı, donuk üründe hangi pişirme kolaylıklarını arıyordu?

AGS Global Çözümü

Peki ne yaptık? Tam anlamıyla lezzet patlaması yaşatan fırınları yaktık ve elimizde araştırmanın "kürekleriyle" sahaya indik. Sırasıyla;

  1. Kör Lezzet Testleri (Blind Taste Tests): Fransa, ABD ve İngiltere'de şefler ve binlerce son tüketiciyle tüketicilerle kör tadım testleri yaparak ürünün lezzet, doku ve koku skorlarını rakiplerle kıyasladık.

  2. B2B "Bake-Off" Analizi: Zincir kafeler ve market fırınlarıyla görüşerek, ürünün pişirme süresi ve operasyonel kolaylık beklentilerini analiz ettik.

 

Kısacası; AGS Global, 150+ ülkede hem B2B hem de B2C düzlemde Turquality kapsamında araştırma yapabilme kapasitesiyle global markaların büyüme hikâyelerine rehberlik ediyor.

Siz de bu ailenin bir parçası olun, dünyanın 150'den fazla ülkesinde ve Türkiye'nin her noktasında fırsatların kapısını aralayın.

 

AGSSuperleague: Turquality Pazar Araştırmaları ile Turquality ve  E-Turquality programlarına araştırmanın ve içgörünün gücüyle dahil olun. Hedef pazarınızda markalaşarak, pazar payınızı artırın.ile erken davranarak hedef pazarınızdaki potansiyelinizi daha iyi anlayabilir, fırsatlara odaklanabilir, pazar payınızı artırarak rakiplerinizi geride bırakabilirsiniz.

Hedefe ulaşmanız için sizinle çalışmaya hazırız