Bilgi Talep Formu

2024 Beyaz Yakalıları Kara Kara Düşündürüyor

Cumhuriyetimizin 100. yılı olan ve Yüzyılın Felaketi'ne şahitlik ettiğimiz 2023’ü geride bırakıp 2024’e girerken, Türkiye’deki şirketlerin bel kemiği niteliğindeki beyaz yakalıların yeni yıla ilişkin düşünce ve beklentilerini incelediğimiz araştırmamızı yayınladık.
blog image

Cumhuriyetin 100’üncü yılı olan ve aynı zamanda 6 Şubat depremleri ile yüzyılın felaketini yaşadığımız, son aylarında ise savaşın acı yüzünü gördüğümüz 2023’ü geride bırakıp 2024’e girerken, Türkiye’deki şirketlerin bel kemiği niteliğindeki beyaz yakalıların yeni yıla ilişkin düşünce ve beklentilerini incelediğimiz araştırmaya göre 10 beyaz yakalıdan 6’sı dünya ve Türkiye adına 2024’ün 2023’ü aratacağını söylerken, enflasyon ve hayat pahalılığı 2024’e de damgasını vurmaya devam edecek.

26-30 Aralık 2023 tarihleri arasında online yöntemle gerçekleştirdiğimiz araştırma, beyaz yakalıların 2024 yılından beklentilerini kadraja alıyor.

Beyaz Yakalılara Göre 2024, 2023’ü Aratacak

Türkiye’nin önde gelen holding ve kurumsal şirketlerinde profesyonel hayatını sürdüren 224 beyaz yakalının katılımıyla gerçekleştirilen araştırmaya göre; her 10 katılımcıdan 6’sı (%60,7) 2024 yılından dünya ve Türkiye adına 2023 yılına kıyasla daha az ümitli olduğunu söylerken, yeni yıldan ümitli olanların oranı ise %25.  

2024 yılında beyaz yakalılara göre Türkiye’nin en büyük sorunları enflasyon ve hayat pahalılığı (%91,1) olacak.  Onu daha yüksek vergiler (%62,5) ve göçmenler (%55,4) izleyecek. Yeni salgınlar ve susuzluk ise en gerilerden geliyor. Nitelikli insan kaynağına erişim ve bölgesel savaşlar diğer sorunlar olurken, susuzluk (%16,1) ve yeni salgınlar (%12,5) ise son sıralarda kendisine yer buluyor.

Enflasyon İçin 2026 Beklenmeli

Araştırmaya göre beyaz yakalıların yarısına yakını (%48,2) yerel seçimlerden sonra Türkiye açısından her şeyin daha kötü olacağını düşünürken, iyimserler ise oldukça küçük bir kesim (%8,9) tarafından temsil ediliyor. %39,3’lük bir kesim ise uzun sayılabilecek bir süre seçim olmamasını Türkiye açısından olumlu bir süreç olarak kabul ediyor.

Diğer yandan, beyaz yakalıların %39,3’ü enflasyonun ivme kaybetmesi için2026 yılı sonrasının beklenmesi gerektiğini düşünen karamsarlardan oluşurken, onu 2024 üçüncü çeyrek (%19,6), 2024 son çeyrek (%17,9) ve 2025’in ikinci yarısı (%16,1) diyenler izliyor.

10 Beyaz Yakalıdan 4’ü Kariyeri Adına Ümitli, En Büyük Kabus Yetersiz Maaşlar

Araştırmanın ilginç çıktılarından biri ise beyaz yakalıların 2024 yılında kariyerlerinden beklentilerine ilişkin. Buna göre %39,3’lük bir kesim 2024 yılında kariyerlerinden ümitli olduğunu söylerken, onu kariyeri adına ümitsiz olanlar (%35,7) izliyor. 4 beyaz yakalıdan biri ise kariyerinin 2024 yılındaki akıbeti hakkında kararsız olduğunu ifade ediyor.

Kariyerle ilgili en büyük üç endişe ise sırasıyla yetersiz maaş (%51,8), hedefsiz-motivasyonsuz kalmak (%46,4) ve yetersiz özlük hakları (%30,4) olarak sıralanıyor. İşten ayrılmak ve istediği firmaya geçememek ise %17,9’ar ile takipçi endişe kaynakları. En az vurgu yapılan husus ise yetkilerin azaltılması (%12,5).

Beyazların Cüzdanı 2024’te Gıda ve Sağlık İçin Aşınacak

Araştırmaya katılan beyaz yakalılara 2024’te en çok hangi kalemler için bütçe ayıracakları sorulduğunda enflasyonist etki karşımıza çıkıyor. Buna göre beyazların %60,7’si gıdaya, %42,8’i sağlığa ve %41,1’i ise kiraya daha çok harcayacağını söylerken diğer öne çıkan cevaplar ise ulaşım (%35,7), eğitim (%33,9), giyim-ayakkabı ve aksesuar (%30,4) ile tatil (%30,4). Beyazlar 2024’te en az kitap için bütçe ayıracak (%10,4).

Diğer yandan, “Beyazların 2024’e Bakışı” araştırmasına beyaz yakalılar gelecek yıl en çok yatırım yapmak, spora başlamak, yeni bir hobi edinmek ve iş değiştirmeyi planlarken, favori yatırım araçları ise altın (%57,1) ve döviz (%53,6) olacak. Otomobil (%5,4) ve KKM (%1,8) ise portföyde kendisine çok az yer bulacak.

Beyaz Yakalıların Şirketlerinin Yarısı Fırsatlar İçin Tetikte Olacak

Araştırma kapsamında birçoğu aynı zamanda şirketinde orta-üst seviye yönetici olan beyaz yakalılara  şirketlerinin 2024 yılındaki genel eğilimleri de soruldu ve buna göre iş dünyası duygu barometresi %48,2 ile “fırsatlar için tetikte”yi gösterdi. Onu iştahlı büyüme yanlıları (%25) ve temkinli bekleyişe devam (%16,1) diyenler izledi.

Araştırma sonuçlarını kamuoyu için değerlendiren AGS Global Kurucusu ve CEO’su Ahmet Güler, beyaz yakalıların karamsar bir yaklaşıma sahip olmakla birlikte fırsatlara odaklandığını belirterek, “2023’te Cumhuriyetimizin 100. Yılını kutladık. Bu yıl aynı zamanda derinleşen enflasyona, yüzyılın felaketi 6 Şubat depremlerine ve Ortadoğu’daki vahşete de tanıklık ettik. Şirketlerimizin beyni konumundaki beyaz yakalılar başta enflasyon olmak üzere bu zorlu yılın sonunda oldukça yorulmuş dursalar da yeni fırsatlar aramaya devam ediyorlar. Yetersiz maaş endişelerini de düşündüğümüzde, bu durum onları başta altın ve döviz olmak üzere farklı yatırım araçlarına yönlendirecek gibi gözüküyor. Kariyer konusunda genel eğilim ise birbirine yakın durumda. Finansal sıkılaşma eğiliminin süreceğini düşündüğümüzde beyazların tüm toplum gibi kararsız yaklaşımlarının bir süre daha süreceği açık. Bu nedenle karar vericilere ve özel sektöre düşen, nitelikli beyin gücüne erişimin bu kadar zor olduğu dönemde bu cevheri küstürmemek ve başta maaş, özlük hakları ve aidiyeti besleyecek aksiyonlarla sorunlarına kulak vermek olacaktır. Ancak bu sayede 2024’e ilişkin mütereddit havayı bir nebze olsun dağıtabilmek mümkün” sözlerini kullandı.

 

RAPORUN TAMAMINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYINIZ..

 

Araştırmanın Basın Yansımaları İçin:

📌 EkoTürk TV: https://www.youtube.com/watch?v=XYivm-N_S-Y

📌 TGRT Haber: http://www.agsglobal.com.tr/TR/Medya/beyazlarin-enflasyonla-mucadelesini-konustuk

📌 Marketing Türkiye: https://www.marketingturkiye.com.tr/haberler/beyaz-yakalilar-2024/

📌 Türkiye'de İş Dünyası: https://turkiyedeisdunyasi.com/beyaz-yakalilara-gore-2024-2023u-aratacak

📌 Birgün: https://www.birgun.net/haber/seneye-hayat-pahaliligi-damga-vuracak-2024-2023u-aratacak-496019

📌 Aydınlık: https://www.aydinlik.com.tr/haber/beyaz-yaka-kara-kara-dusunmeye-basladi-444002

 

AGSSocial: Sosyo-Ekonomik Araştırmalar ile paydaşlarımız için en net, gerçek ve güvenilir verileri, güçlü içgörüler eşliğinde sunuyor, hızla dönüşen toplumsal beklenti ve taleplere kulak vermenizi sağlıyoruz. 

Resim Galerisi

Markalar Yeşil İhracatla Büyüyecek

01 Ağustos 2024 | BÜLTEN

Flash Haber'de İşin Seyri'ne Konuk Olduk

25 Eylül 2023 | BASINDA AGS

Gençlik: Algılar ve Ötesi

02 Aralık 2020 | BLOG

TVNET "Makroskop" Programına Konuk Olduk

30 Mayıs 2020 | BASINDA AGS

17. MÜSİAD Expo'da Yerimizi Aldık

25 Kasım 2018 | BÜLTEN

İş Dünyası ABD'ye Güvenmiyor

06 Şubat 2018 | BÜLTEN

AGS Global, TÜAD Ailesine Katıldı

01 Aralık 2017 | BÜLTEN

Bir Öykü.. AGS Global

05 Ekim 2011 | BLOG

Hedefe ulaşmanız için sizinle çalışmaya hazırız