Ürün Testi Araştırmaları
Ürün testi araştırmaları, yeni bir ürünü piyasaya sürmeden önce tüketici tepkilerinin ve deneyiminin ölçülmesine dayanmaktadır. Bütünsel olarak ürünün özellikleri, güçlü ve zayıf yönlerinin tüketiciler tarafından değerlendirilmesi sonucunda ürün mükemmeliyet kazanır.
“Ürünleriniz için müşteri bulmayın, müşterileriniz için ürünler bulun” – Seth Godin
Her ürün ya da hizmetin arkasında insan kaynağı, emek, finans, enerji, teknoloji ve zaman açısından büyük bir yatırım ama daha da önemlisi ümitler yatar. Pazara girecek yeni bir ürün ya da hizmetin beklentileri karşılayamayarak hayal kırıklığına uğraması tüm bu ümidin heba olması anlamına gelir. Bu nedenle ürün ya da hizmetler kullanıcılar tarafından önceden test edilmeli, beklentiler ile mevcut arasındaki boşluk ve deneme isteği ölçülmeli, geri bildirimler ışığında eksikler giderilerek renovasyon yapılmalı ve pazara giriş serüveni öncesi riskler minimize edilmelidir.
Bu yönüyle bir ürün ya da hizmetin yaşam döngüsünde ürün testleri stratejik öneme sahiptir. Ürün testleri; gerçek kullanıcı deneyimi ışığında konsept (isim, marka, logo) ile ürün ya da hizmetin uygunluğu, rakiplerin kıyaslanması, maliyet tasarrufu, ambalaj, fiyat, renk-koku-tat vb. unsurların optimizasyonu, ürün kalitesinin iyileştirilmesi ve doğru reklam araçlarının seçilmesine dayanır.
Üstelik ürün testi araştırmaları sadece pazara giriş aşamasıyla sınırlı kalmaz ve ürün ya da hizmetin yaşam döngüsünün her aşamasında yenilikçiliği besleyen uygulamalara dönüşür.
: Ürün Testi Araştırmaları ile ürün ya da hizmetinizin yaşam döngüsüne eşsiz bir katkı sağlıyoruz. Siz de ürün ya da hizmetinizin kalitesini gerçek kullanıcı deneyimleri ışığında optimize edin, rakiplerinizi geride bırakın, pazarın yıldızı olun.