Bilgi Talep Formu

Türk İş Dünyasının 2020 Yılı İçin Yatırım Eğilimleri ve Beklentilerini Araştırdık

İş dünyasının 2020 yılındaki yeni yatırım eğilimlerini, hedeflerini ve beklentilerini araştırdık, çarpıcı sonuçlara ulaştık.
blog image

İstanbul merkezli uluslararası pazar ve kamuoyu araştırma şirketi AGS GLOBAL olarak, iş dünyasının 2020 yılındaki yeni yatırım eğilimlerine ışık tutan kapsamlı bir araştırma düzenledik. 

Türkiye genelinde online panel üzerinden farklı sektörlerde 237 iş insanıyla yaptığımız araştırmada çarpıcı sonuçlara ulaştık. 

- İş Çevrelerinin 2020 mottosu: Fırsatlar için Tetikte

Ankete katılan iş insanlarının yüzde 41,7'si şirketinin 2020 yılında ‘fırsatlar için tetikte’ olduğunu belirtirken, yüzde 35,4’ü ise ‘temkinli bekleyişe devam’ dedi.

2020 yılında ‘iştahlı büyüme yanlısı’ olduğunu ifade eden katılımcıların oranı yüzde 13,9 iken ‘içe kapanma-daralma’ yaklaşımına sahip olanların oranı ise yüzde 8,8’le sınırlı kaldı.

- İş Dünyasına Göre 2020 yeni yatırım yılı

Ankete katılan iş insanlarının yüzde 44,3’ü ‘ekonomik ve politik konjonktüre göre’ 2020 yılı için yeni yatırımlar planladığını ifade ederken, yeni yatırımları her şart altında hayata geçireceğini belirtenlerin oranı ise yüzde 35,4 olarak kaydedildi. Küresel ekonomide yaşanan destabilizasyon ve ticaret savaşlarından dolayı yeni yatırım planlamadıklarını belirtenlerin oranı ise yüzde 20,3.

- İş dünyasının 2020 yatırım ajandasının ilk sırasında ‘pazarlama ve yeni pazarlar’ var

Araştırmaya katılan iş insanlarının yüzde 54’ü yeni yatırımlarını ‘pazarlama ve yeni pazarlar arama’ başlığı altında gerçekleştireceklerini belirtirken, ikinci sırada ise ‘AR-GE ve Tasarım’ başlığı kapsamında yeni ürün ve süreçlerin geliştirilmesi geliyor. Bu iki başlığı sırasıyla ‘Dijitalleşme’, ‘İstihdam’, ‘Makine-Ekipman ‘ve ‘Şubeleşme-Yeni Mağaza’ alanındaki yatırım hedefleri izliyor.

- 2020 İhracat Rotası: Geleneksel İhracat Hinterlandı Cazibesini Koruyor

Ankete katılan Türk iş insanlarının yüzde 75’i, 2020 yılında ihracat yapacaklarını belirtirken, yeni yatırım arayışları kapsamında iş dünyasının ihracat rotasına bakıldığında ise ‘AB ülkeleri’ cevabını verenlerin oranı yüzde 49,2 ile ilk sırada geliyor. ‘Ortadoğu ve Afrika’ pazarlarını hedeflediğini belirtenlerin oranı yüzde 41,3 iken, Rusya-Türk Cumhuriyetleri, ABD ve Asya-Pasifik ise sırasıyla belirtilen diğer hedef bölgeler.

Bir başka çarpıcı sonuç ise; yeni yılda ihracatını arttırmayı planlayanların oranı. Buna göre Türk iş dünyasının yüzde 97’si yeni yılda ihracatını arttırmayı amaçlarken, katılımcıların yüzde 55’i ise yeni yatırımlarını döviz kurunun seyrine endekslemeyeceklerini belirtmekte.

Ankete katılan iş çevrelerinin 2020 yılı için enflasyon beklentisi ise yüzde 11,7.

AGS Global Araştırma Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet GÜLER, araştırmaya ilişkin yaptığı değerlendirmede; ‘Araştırma sonuçları iş çevrelerinde 2020’ye yönelik iyimser bir havanın hakim olduğunu açıkça ortaya koymuştur. Küresel dalgalanmaların oluşturduğu belirsizliklerin gölgesinde hala bir temkinlilik gözlemlense de, özellikle iş dünyamızın yeni yılı, yeni yatırımlar ve yeni pazarlar yılı olarak ilan ettiğini bu çalışmayla görmüş olduk’ dedi.

GÜLER, Türk iş dünyasının 2020 yılında ihracatta katma değerli büyüme beklentisinin altını ise şu ifadelerle çizdi; ‘Konvansiyonel ihracat güzergahımız cazibesini korumaya devam ederken, iş çevrelerimizin yeni yatırım hamlelerini AR-GE, Tasarım ve Dijitalizasyon başlıklarına fokuslaması kilogram başına ihracat fiyatlarımızın önümüzdeki dönem sıçrama yapacağı beklentisi içerisinde olduğunu gösteriyor’.

“Türkiye’nin iş çevrelerindeki bu iyimser beklentiyi iyi yönetmesi ve özellikle katma değeri yüksek ihracata dayalı büyüme modelini seferberlik ruhuyla tabana yayması gerekiyor” diyen Ahmet GÜLER, “araştırma sonuçları net bir şekilde gösteriyor ki; markalaşmayı, dijitalleşmeyi, inovasyonu ve tasarımı önceliklendirdiğimiz ölçüde yeni bir kalkınma fazına ve refah düzeyine ulaşmış olacağız. 2020 bu anlamda farkındalığın arttığı bir yıl olacak’ diyerek sözlerini tamamladı.

 

 

Siz de AGS Global'in Sosyo-Ekonomik Araştırmalar Alanında Sunduğu Çözümlerle Tanışın..

Sosyal ve toplumsal araştırma çalışmalarında toplumun gerçek talep ve beklentilerinin hangi yöne evrildiği araştırılmaktadır. Bu sayede kamuoyuna yönelik verilecek mesajların niteliği önceden belirlenmiş olacaktır. AGS Global ailesi olarak sosyal ve toplumsal araştırmalarımızla temel amacımız, paydaşlarımız için en net, en gerçek ve en güvenilir verileri aksiyon planları haline getirerek sunmaktır.

AGS Global Artık Anonim Şirket

17 Aralık 2018 | BÜLTEN

Hedefe ulaşmanız için sizinle çalışmaya hazırız